Jump to content
PolinaXxX

Ιπτάμενοι και gentlemen

Recommended Posts

Ιπτάμενοι και gentlemen

25.1.2009

topgun_494x320.jpg

Ετοιμοπόλεμοι είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, ρίχνονται στη μάχη με τη «φωτιά» για την αναχαίτιση των εισβολέων με την ημισέληνο στα ατσάλινα φτερά. Αλλεπάλληλοι οι ελιγμοί και συνεχείς οι βυθίσεις κατά τη διάρκεια μιας σκληρής αερομαχίας. Η αδρεναλίνη εκτινάσσεται στα ύψη, ο ιδρώτας καλύπτει τη μυρωδιά της κηροζίνης.

Ο λόγος για τους χειριστές των Mirage 2000 και Mirage 2000-5 στην Τανάγρα. Τους συναντήσαμε προσπαθώντας να σκιαγραφήσουμε το προφίλ τους. Οι πληροφορίες μας έλεγαν ότι πετούν τα αεροσκάφη σύγχρονης τεχνολογίας με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 250 μίλια και συχνά το 1 mach που είναι η ταχύτητα του ήχου, σε ύψος ακόμη και 26.000 ποδιών, έτοιμοι να απογειωθούν εντός δύο λεπτών.

Μοιάζει εξωπραγματικό, αλλά όταν περάσαμε την πύλη της 114 Πτέρυγας Μάχης, μια πινακίδα μας προσγείωσε στην πραγματικότητα. Μία μεγάλη και ευδιάκριτη φωτογραφία με την άμορφη μάζα ενός τρακαρισμένου αυτοκινήτου και τη συμβουλή προς τους ιπτάμενους μαχητές των αιθέρων: «Φρόντισε να μην είσαι εσύ», «Η Πολεμική Αεροπορία και η οικογένειά σου σε χρειάζονται». Καταλάβαμε ότι η ανακοίνωση-συμβουλή αφορούσε... κανονικούς ανθρώπους που έχουν τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια προβλήματα με μας, ό,τι αφορά τους γείτονες της διπλανής πόρτας και όχι κάποιους άτρωτους κινηματογραφικούς αστέρες του «Top gun».

Οι αεροπόροι που βρίσκονται στη γραμμή πτήσεων είναι το πολύ τριάντα πέντε ετών. Παρά το νεαρό της ηλικίας τους τους διακρίνουν η σοβαρότητα, η υπευθυνότητα και ο επαγγελματισμός για την ολοκλήρωση των αποστολών που αναλαμβάνουν. Ο διοικητής της 114 ΠΜ ταξίαρχος Κωνσταντίνος Τζαβέλλας μας λέει: «Ο πιτσιρικάς πιλότος τρελαίνεται όσο περνούν τα χρόνια, όμως αντιμετωπίζει με μεγαλύτερο επαγγελματισμό τα περιστατικά των προκλήσεων στον αέρα». Ο ίδιος δίνει μια διαφορετική διάσταση στο θέμα: «Δεν θα επιθυμούσα να είμαι χειριστής σε πολεμικά αεροσκάφη μιας χώρας που συνορεύει με καλό γείτονα. Ετυχε να συναντηθώ με Πορτογάλο συνάδελφό μου, ο οποίος αναφερόμενος στο ζήτημα των συχνών παραβάσεων και παραβιάσεων μου εξομολογήθηκε ότι θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση μου. ΓιΆ αυτό εκπαιδευόμαστε. Ο κάθε πιλότος θα ήθελε να ζει αυτό που ζούμε κι εμείς».

Από τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στους όρχους (έτσι λέγονται τα πάρκινγκ στον στρατό) έξω από το διοικητήριο της μοίρας, μπορεί να διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε πως οι «φευγάτοι του Αιγαίου» που κυνηγιούνται με τους Τούρκους πάνω από τα σύννεφα κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς είναι τα δικά μας παιδιά. Οδηγούν μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, επιλέγουν για την ευκολία στις μετακινήσεις τους να ζουν σε κοντινές με τη μονάδα τους περιοχές (για παράδειγμα στο Σχηματάρι), απολαμβάνοντας έτσι τα προτερήματα της υπαίθρου, κάνουν υγιεινή ζωή και παλεύουν όπως οι περισσότεροι από μας να αποκτήσουν ένα δικό τους σπίτι.

aero1.jpg

«Αερομαχίες για 1.000 ευρώ»

Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Τζαβέλλας, 51 ετών, παντρεμένος και πατέρας δύο κοριτσιών 27 και 24 ετών, διοικητής της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα.

«Είμαστε κανονικοί άνθρωποι, απλώς προετοιμαζόμαστε ώστε να είμαστε έτοιμοι καθημερινά να αντιμετωπίσουμε τα χειρότερα. Είμαι από τους μεγαλύτερους σε ηλικία διοικητές μονάδων μαχητικών που εξακολουθώ να πετώ όταν απαιτηθεί. Τα μαχητικά μας πετάνε πλέον οπλισμένα, γιατί όταν βλέπεις ένα στίγμα στο ραντάρ που σημειώνει παράβαση στον εθνικό μας εναέριο χώρο δεν μπορείς ποτέ να γνωρίζεις τις επιδιώξεις του εισβολέα ή τι ακριβώς έχει στο μυαλό του να πράξει».

»Ο μισθός των αξιωματικών στις Ενοπλες Δυνάμεις είναι ίδιος για όλα τα όπλα και όλους τους Βαθμούς. Ειδικά για τους ιπταμένους χορηγείται ανά εξάμηνο (!) πτητικό επίδομα, το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία των αεροπλάνων (υψηλότερη είναι αυτή στα μαχητικά). Για παράδειγμα, ο μισθός των πιλότων που “πλακώνονται” με τους Τούρκους στο Αιγαίο είναι 1.000 ευρώ, ενώ το πτητικό επίδομα αγγίζει τα 1.500 ευρώ τον μήνα. Τα στελέχη της Ελληνικής Αεροπορίας βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα κατάρτισης, τα οποία αξιολογήθηκαν και δικαίως επελέγησαν για πρώτη φορά να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στη μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση με την ονομασία Red Flag και τη συμμετοχή χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Γαλλία».

aero2.jpg

«Οι αφανείς ήρωες των πτήσεων»

Αντισμήναρχος Γεώργιος Σπανάκης, 43 ετών, παντρεμένος και πατέρας δύο αγοριών δώδεκα και οκτώ ετών, διοικητής της 331Μ, στην οποία εδρεύουν τα νέας τεχνολογίας Mirage 2000-5.

Με διακριτικότητα ο αντισμήναρχος Γεώργιος Σπανάκης αναφέρεται στην υποστήριξη που δέχεται για κάθε πτήση του ένα μαχητικό αεροσκάφος από τους τεχνικούς της βάσης. «Μη μιλάτε μόνο για μας. Πίσω από κάθε χειριστή κρύβεται μια ολόκληρη επιτελική ομάδα». Πλησιάζει τον αρχιμηχανικό της βάσης της 331 Μοίρας επισμηναγό Δημήτρη Κρικέλλα ζητώντας να γίνει στο πρόσωπό του ειδική αναφορά στους τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, τονίζοντας: «Πίσω από κάθε επιτυχημένη πτήση κρύβεται το δικό τους έργο».

Πολύ φιλόξενος, στον χώρο αναψυχής όπου βρίσκονταν και οι υπόλοιποι χειριστές έσπευσε να μας παράσχει κάθε δυνατή συνδρομή και πληροφορία για τις πτήσεις των μαχητικών μας πάνω από το Αιγαίο και το καθημερινό «κρυφτό» που παίζουν με τους κακούς μας γείτονες.

aero3.jpg

«Μας χρειάζεται σώους η πατρίδα»

Αντισμήναρχος Αντώνης Βασιλείου, 43 ετών, παντρεμένος και πατέρας μίας κόρης δεκατριών ετών και ενός γιου εννέα ετών, διοικητής της 332Μ όπου εδρεύουν τα Mirage 2000.

Λέει ότι αναγκάστηκε να ωριμάσει λόγω της δουλειάς του πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους συνομήλικους των σχολικών του χρόνων. «Στη φάση των επιταχύνσεων και των ελιγμών ενός μαχητικού ασκούνται πιέσεις μέχρι 9G, γεγονός που καταπονεί τον οργανισμό και ειδικά την καρδιά, που προσπαθεί να αντεπεξέλθει για να καλύψει τις σωματικές ανάγκες ενός σώματος με εννιαπλάσιο βάρος από αυτό του χειριστή».

Προβληματισμένος δηλώνει: «Δεν γνωρίζω τι θα κάνω όταν φύγω από την Πολεμική Αεροπορία. Στον ιδιωτικό τομέα δύσκολα θα μας επέλεγαν έναντι των υπολοίπων συναδέλφων στα μεταγωγικά αεροσκάφη. Πρέπει να είμαστε επαγγελματίες εν ώρα εμπλοκής και να μη ρισκάρουμε, γιατί μας χρειάζονται σώους οι οικογένειές μας και η πατρίδα».

»Ο μέσος όρος κόστους μιας πτήσης στα Mirage 2000 φτάνει τα 5.000 ευρώ, υπολογίζοντας δαπάνη καυσίμων και το κόστος συντήρησης. Οι πιλότοι οφείλουν να είναι πολύ προσεκτικοί και υπεύθυνοι για την ασφαλή επιστροφή τους, αφού η αγορά κάθε αεροσκάφους κοστίζει 50.000.000 ευρώ» (17 δισεκατομμύρια παλιές δραχμές έκαστο!)

aero4.jpg

«Είμαστε άνθρωποι με αισθήματα»

Σμηναγός Βασίλειος Δούκας, 32 ετών, πατέρας ενός αγοριού τριών ετών, χειριστής Mirage 2000-5 στην 331Μ.

«Είμαστε κι εμείς άνθρωποι με αισθήματα και αδυναμίες. Προσπαθούμε σαν καλοί επαγγελματίες να ισορροπούμε αναζητώντας κάθε φορά τις κατάλληλες λύσεις και εναλλακτικούς τρόπους για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος. Στην προσωπική μας ζωή και την καθημερινότητά μας προέχει η ασφάλεια. Στον δρόμο οδηγούμε τη μηχανή ή το αυτοκίνητο με πολύ μεγάλη προσοχή, φορώντας κράνος ή ζώνη και πάντα με χαμηλές ταχύτητες».

Στο ερώτημα αν ύστερα από κάθε επιτυχημένη αποστολή αντιμετωπίζει την προσγείωση με ανακούφιση ή υπερηφάνεια μας λέει: «Προσπαθώ να είμαι ψύχραιμος κατά τη διάρκεια των αναχαιτίσεων! Προτεραιότητά μου είναι να ολοκληρώσω με επιτυχία τις εντολές που έχω πάρει και να επιστρέψω το αεροπλάνο χωρίς κανένα πρόβλημα».

Κατά την παραμονή του στην αίθουσα αναψυχής της Μοίρας διαβάζει ή κάνει πλάκα με τους συναδέλφους του κυρίως για θέματα της δουλειάς.

O «επαγγελματίας» και ο «Βενιαμίν» της οικογένειας

Σμηναγός Ιωάννης Ντιγκελάκης (δεξιά), 33 ετών, παντρεμένος και με μία κόρη τριών ετών, χειριστής Mirage 2000 στην 332 Μοίρα.

«Δεν θα ήθελα να υπηρετώ στην Πολεμική Αεροπορία καμιάς άλλης χώρας, γιατί ως εμπειρία είναι μοναδικό αυτό το κυνηγητό». Ο υψηλός επαγγελματισμός με τον οποίο πιστεύει ότι κάνει τη δουλειά του απέχει πολύ από τους διαλόγους μέσω ασυρμάτου, όπου Ελληνες χειριστές αποκαλούν τον Τούρκο εισβολέα «μπιπ» και μόλις τον «λοκάρουν» (κλειδώσουν τον στόχο στο ραντάρ) με τους πυραύλους αέρος - αέρος, απειλούν ότι θα τον «ξεσκίσουν». «Δεν αποκλείω ότι κάποτε κάποιος συνάδελφος μπορεί να ξέφυγε από τα ανθρώπινα όρια, αλλά η συντριπτική πλειονότητα δρα κάτω από το πρίσμα ενός ψυχρού επαγγελματισμού».

aerolast.jpg

Στο ερώτημα αν αισθάνεται ικανοποίηση ύστερα από κάθε επιστροφή ομολογεί: «Είμαστε υποχρεωμένοι να συγκρατούμε τα νεύρα μας, είναι ένα κοκτέιλ συναισθημάτων με την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, τα οποία μας κατακλύζουν όταν κατεβάζουμε το αεροσκάφος».

Υποσμηναγός Παναγιώτης Αποστολάκης (αριστερά), 28 ετών, ανύπαντρος, χειριστής Mirage 2000 στην 332 Μοίρα.

Με γέλια και σπρωξίματα οι συνάδελφοί του τον... αποθεώνουν. «Εσύ θα πας για δηλώσεις». Την παρότρυνσή τους συνοδεύουν πειράγματα για το πιο νεαρό μέλος της δικής τους οικογένειας. Οι πτήσεις του στο FIR Αθηνών με τις υψηλές ταχύτητες των Mirage 2000 και οι ελιγμοί δεν του παίρνουν τα μυαλά. Στο έδαφος οδηγεί με σύνεση. «Δεν είναι σωστό να πιστεύει ο κόσμος πως με όλον αυτόν τον χαμό που γίνεται με τις αναχαιτίσεις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για μια ασφαλή πτήση, παρά τον αυξημένο κίνδυνο. Δεν θέλω να σκέφτομαι τη στιγμή που θα είμαι υποχρεωμένος να καθηλωθώ σε θέσεις εδάφους. Θεωρώ μεγάλο πλεονέκτημα το γεγονός ότι υπηρετώ στα μαχητικά».

[vbtube]INb-421E-mo[/vbtube] [vbtube]tEPcvFB2yn0&feature[/vbtube]

espresso

Edited by PolinaXxX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε

Πρέπει να είστε μέλος για να έχετε την δυνατότητα να σχολιάσετε

Δημιουργήστε λογαριασμό

Εγγραφείτε γρήγορα, εύκολα, και δωρεάν.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό?

Συνδεθείτε τώρα


Σχετικα με το shopforum.gr

Shopforum.gr: Η πρώτη κοινότητα καταναλωτών για ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά τις αγορές καθώς, και την αξιολόγηση των προϊόντων / υπηρεσιών που έχουν αγοράσει ήδη τα μέλη της.

Ακολουθήστε μας

Facebook

Τελευταία tweets

Διαφήμιση

×