Jump to content
eleftheria

Παιδί και ομιλία

Recommended Posts

• Βρισιές και τιμωρία

Εάν το μικρό σας λέει κακές λέξεις, το καλύτερο που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να του δώσετε εξηγήσεις για το λόγο που δεν πρέπει να τις ξαναπεί. Εάν εκείνο εξακολουθεί να τις επαναλαμβάνει αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να του δείξετε με την συμπεριφορά σας ότι αυτές οι λέξεις έχουν κάποιες επιπτώσεις. Όταν, λόγου χάρη σας ζητήσει να παίξετε ή να κάνετε κάτι μαζί του, να του επισημάνετε ότι αδύνατο να θέλει να παίξει ή να πάει βόλτα με κάποιον που έχει προηγουμένως βρίσει.

• Βρισιές και αντίδραση

Εάν το παιδί σας δεν πηγαίνει σχολείο, λέει τις κακές λέξεις χωρίς καν να γνωρίζει το νόημα τους. Αν πιστεύεται ότι είναι δύσκολο να του δώσετε απλές εξηγήσεις για το λόγο που δεν πρέπει να τις ξαναπεί ή αν δεν αισθάνεστε έτοιμοι γι αυτό ή γενικά εκείνη τη στιγμή νιώθετε αμηχανία, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αγνοήσετε το όλο θέμα δείχνοντας αδιαφορία.

Έτσι, θα περάσετε με τη συμπεριφορά σας το μήνυμα στο μικρό ότι αυτό που ξεστόμισε δεν προκάλεσε καμία αντίδραση και κανένα ενδιαφέρον, γιατί πολύ απλά δεν ήταν κατόρθωμα, δεν ήταν σημαντικό, άρα μάλλον καλύτερα να μην το επαναλάβει.

• Βρισιές στο σπίτι

Όταν το παιδί σας εκπλήσσει με τις φραστικές του δεξιότητες, δεν ωφελεί να θυμώνετε, να το μαλώνετε έντονα ή να το απειλείτε με τις τιμωρίες. Πρώτα απΆ όλα, θα πρέπει να ελέγχετε τον τρόπο που μιλάτε εσείς, έχοντας πάντα κατά νου ότι λειτουργείτε ως παράδειγμα για τα μικρά. Εκφράσεις λοιπόν και λέξεις που δε θα επιθυμούσατε να ακούσετε από το στοματάκι του δε θα πρέπει να τις χρησιμοποιείτε μπροστά του.

• Βρισιές και ενδιαφέρον

Εάν το παιδί σας βρίζει, το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να προβληματιστείτε για ποιο λόγο το κάνει. Ορισμένες φορές τα παιδιά με τις μη κόσμιες εκφράσεις προσπαθούν να τραβήξουν το ενδιαφέρον ή την προσοχή των γονιών τους ή να εκφράσουν κάποια συναισθηματική ανάγκη. Πιθανόν, οι γονείς θα πρέπει να δίνουν περισσότερη σημασία , αγάπη και φροντίδα στα παιδιά και να αφιερώσουν χρόνο στο να συζητήσουν με τα παιδιά τους και να μάθουν τι είναι αυτό που τα νευριάζει ή τα απασχολεί και αντιδρούν με τον τρόπο αυτό.

• Γονείς και βρισιές

Εάν το παιδί σας βρίζει, το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να προβληματιστείτε για ποιο λόγο το κάνει. Ορισμένες φορές μπορεί το παιδί να ακούει τις μη κόσμιες εκφράσεις συχνά γύρω του, καθώς δε λείπουν από τον περίγυρο ή ακόμα κι από το λεξιλόγιο των γονιών του. Έτσι είναι φυσικό ένα παιδάκι που ακούει βρισιές συχνά να τις μάθει και τις επαναλάβει, θέλοντας να μιμηθεί τον μπαμπά ή την μαμά, τους οποίους έχει ως πρότυπο.

• Παιδί και βρισιές

Ένα παιδί που πηγαίνει δημοτικό κινείται περισσότερο σε χώρους εκτός σπιτιού, παρακολουθεί στην τηλεόραση εκπομπές που δεν απευθύνονται σε παιδιά κι έχει ενδεχομένως ως πρότυπα τηλεοπτικούς ήρωες που χρησιμοποιούν μη κοσμικές εκφράσεις. Έτσι, δεν αποκλείεται να θεωρεί ότι το να επαναλαμβάνει τις εκφράσεις αυτές, είναι μαγκιά, ότι έτσι δείχνει ότι είναι μεγάλος και σπουδαίους.

• Δυσλεξία και παιδί πάνω από 7

Σε ένα παιδί πάνω από 7 χρονώ δεν είναι δύσκολο να διαγνωστεί αν έχε δυσλεξία. Τα συμπτώματα είναι : διαβάζει λάθος τις πολύπλοκες και μεγάλες λέξεις, μπερδεύει τις λέξεις που μοιάζουν ακουστικά, μιλάει με παύσεις, δυσκολεύεται να απομνημονεύσει ημερομηνίες, ονόματα, αριθμούς τηλ, μαντεύει περισσότερο παρά διαβάζει τις λέξεις στην ανάγνωση, παραλείπει ολόκληρες συλλαβές, συνηθίζει να αντικαθιστά τις απλές λέξεις με άλλες πιο πολύπλοκες, κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη και φοβάται όταν έρθει η ώρα να διαβάσει δυνατά.

• Δυσλεξία και 6-7 χρονών

Τα συμπτώματα της δυσλεξίας σε ένα παιδί 6-7 χρονών είναι : η δυσκολία να αναγνωρίσει τα γράμματα, δυσκολεύεται να διαβάσει λέξεις με μία συλλαβή, κάνει λάθη στο διάβασμα που δείχνουν ότι δεν μπορεί να συνδυάσει τους ήχους με τα γράμματα και όταν παραπονιέται για τ πόσο δύσκολο είναι το διάβασμα και αρνείται να το κάνει.

• Δυσλεξία και 5-6 χρονών

Αν ένα παιδί 5-6 χρονών έχει δυσλεξία θα το καταλάβετε αν: δεν μπορεί να αναγνωρίσει ή να γράψει γράμματα, σπάει την σύνθετη λέξη σε δύο λέξεις, έχει δυσκολία στο να αναγνωρίζει λέξεις που ταιριάζει η ομοιοκαταληξία τους, όταν δεν μπορεί να συνδυάσει τα γράμματα με τους ήχους τους και όταν δεν αναγνωρίζει τα γράμματα.

• Δυσλεξία και 3-5 χρονών

Το παιδί στην ηλικία των 3-5 χρονών, δεν έχει αρχίσει να διαβάζει ακόμα, οπότε θα καταλάβετε αν έχει δυσλεξία αν: δείχνει αδιαφορία στα παιχνίδια γλώσσας, δυσκολέυεται να μάθει νηπιακά τραγουδάκια, προφέρει συχνά λέξεις με λάθος τρόπο και χρησιμοποιεί τη δική του γλώσσα και αν του είναι δύσκολο να θυμάται τα γράμματα, τα νούμερα ή τις ημέρες τις εβδομάδας.

• Δυσλεξία και ηλικία

Τη δυσλεξία μπορείτε να την εντοπίσετε ήδη από το παιδικό σταθμό. Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσετε συμπτώματα αυτής της μαθησιακής δυσκολίας, ακόμα και αν το παιδί δεν έχει αρχίσει να διαβάζει, αρκεί ανάλογα με την ηλικία το να ξέρετε τις αντίστοιχες ενδείξεις.

• Δυσλεξία και διάγνωση

Αν ένα παιδί είναι δυσλεκτικό θα το καταλάβετε κυρίως ότα το παιδί προσπαθεί να διαβάσει ή να γράψει. Διαβάζει αργά και συλλαβιστά, είναι πολύ κοντά στο βιβλίο, μπερδεύει τις λέξεις ή τα γράμματα που μοιάζουν μεταξύ τους, δεν βάζει τόνους και τελείες, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, δυσκολεύεται να βάλει στη σειρά τις μέρες, αντιγράφει λάθος από τον πίνακα, παραλείπει συλλαβές ή γράμματα και δεν μπορεί να μείνει πολλή ώρα σε ένα σημείο.

• Δυσλεξία και μάθηση

Τα παιδιά που έχου δυσλεξία χρειάζονται έναν ειδικό τρόπο μάθησης, αφού με τον κλασικό τρόπο του σχολείου θα συναντήσουν δυσκολίες.

• Δυσλεξία

Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουμε ακριβώς που οφείλεται η δυσλεξία, η άποψη πάντως που επικρατεί είναι ότί η κατάσταση είναι πιο σύνθετη. Σωματικά και ψυχικά χαρακτηριστικά του παιδιού συνδυάζονται με τις επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον του. Το σίγουρο είναι ότι η δυσλεξία δεν είναι παρά μια διαφορετική λειτουργία του εγκεφάλου και όχι βλάβη.

• Δυσλεξία και βοήθεια

Αν το παιδί μεγαλώνοντας δεν έχει ξεπεράσει το πρόβλημα της δυσλεξίας, θα χρειαστεί κάποια ιδιαίτερη βοήθεια για το σχολείο. Σύμφωνα με την νομοθεσία, υπάρχει ειδική ρύθμιση για τους δυσλεκτικούς εφήβους, οι οποίοι περνούν προφορικά τις εξετάσεις των μαθημάτων. Στην ενήλικη ζωή, η δυσλεξία δεν δημιουργεί κάποιο σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινότητα του ενηλίκου, εκτός αν η εργασία του σχετίζεται άμεσα με το γραπτό λόγο.

• Δυσλεξία και συμπεριφορά

Ο όρος δυσλεξία και δυσλεκτικός, δεν σημαίνει τίποτα για ένα παιδί. Θα πρέπει να του εξηγήσουμε τις δυσκολίες του με απλούς και περιγραφικούς όρους που μπορεί να καταλάβει και να το διαβεβαιώσουμε, ότι παρά τις δυσκολίες του, είναι έξυπνο και φυσιολογικό παιδί. Χρειάζεται κατανόηση και υπομονή, σταθερές απαιτήσεις και συστηματική ενθάρρυνση της προσπάθειας του.

• Δυσλεξία και γραφή

Ένα δυσλεκτικό παιδί κάνει άσχημα γράμματα, μουντζούρες στο γραπτό, αδικαιολόγητα κενά, καταργεί τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων, δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης και δεν χρησιμοποιεί κεφαλαία.

• Δυσλεξία και συγκέντρωση

Ένα δυσλεκτικό παιδί, μπορεί να έχει μια αδυναμία συγκέντρωσης για ένα διάστημα σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα και επίσης μπορεί να εμφανίσει μια μικρής επέκτασης και διάρκειας βραχύχρονη μνήμη.

• Δυσλεξία και αδεξιότητα

Ένα δυσλεκτικό παιδί, έχει μια ενδεχόμενη κινητική αδεξιότητα, όπως στο δέσιμο των κορδονιών. Επίσης μπορούν να παρουσιάσουν υπερκινητικότητα ή επιθετικότητα.

• Δυσλεξία και αντίληψη

Ένα δυσλεκτικό παιδί έχει δυσκολίες στην αντίληψη των εννοιών διαδοχής, σειράς και διεύθυνσης.

• Δυσλεξία και διάκριση

Ένα δυσλεκτικό παιδί έχει δυσκολίες στη διάκριση δεξιού – αριστερού. Μπερδεύεται να ξεχωρίσει ποιό είναι το αριστερό και ποιο το δεξί χέρι και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, δυσκολίες στον προσανατολισμό.

• Δυσλεξία και επίδοση

Ένα δυσλεκτικό παιδί έχει διαφορά στην επίδοση, μεταξύ ανάγνωσης και γραφής και στην επίδοση που θα περίμεναν βάση τη νοητική του ικανότητα.

• Δυσλεξία και άρθρωση

Η άρθρωση και η ομιλία των δυσλεκτικών παιδιών είναι φυσιολογικές, εκτός αν συμβαίνει η δυσλεξία να συνυπάρχει με κάποια άλλη διαταραχή στο παιδί.

• Δυσλεξία

Πρόκειται για μια μαθησιακή δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση και στην ορθογραφημένη γραφή.

• Γονείς και τραυλισμός

Οι γονείς δεν πρέπει: Α) Να χρησιμοποιούν εκφράσεις του τύπου ηρέμησε, σκέψου προτού μιλήσεις ή μίλα πιο αργά. Β) Να τονίζουν τον τρόπο που μιλάει το παιδί. Γ) Να το διακόπτουν όταν μιλάει. Δ) Να του συμπληρώνουν τις προτάσεις του και να το κριτικάρουν ή να το εκθέτουν σε δύσκολες καταστάσεις.

• Γονείς και τραυλισμός, τι πρέπει να κάνουν

Οι γονείς πρέπει : Α) Να ακούνε το παιδί τους προσεκτικά όταν μιλά. Β) Να του μιλούν οι ίδιοι με αργό ρυθμό και με συχνές παύσεις. Γ) Να του δίνουν το χρόνο που χρειάζεται για να εκφραστεί, χωρίς να το διακόπτουν ή να το διορθώνουν. Δ) Να εντοπίζουν τις περιπτώσεις στις οποίες μιλάει καλύτερα και να γίνεται προσπάθεια να επαναλαμβάνεται αυτό, ώστε να το ενθαρρύνουν. Ε) Να απευθύνονται άμεσα σε ειδικό για βοήθεια μόλις διαπιστώσουν ότι το παιδί παρουσιάζει στοιχεία τραυλισμού. Στ) να συνειδητοποιήσουν ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες επιδρούν σημαντικά στην ομιλία του παιδιού.

• Τραυλισμός στην εφηβεία

Ο τραυλισμός όταν φτάσει το παιδί στην εφηβεία αντιμετωπίζεται πιο δύσκολα. Απαιτείται λογοθεραπεία, η οποία θα στοχεύει στο συγχρονισμό και τη βελτίωση του λόγου. Επίσης η λογοθεραπεία θα είναι πιο αποτελεσματική όταν συνδυαστεί με ψυχολογική στήριξη, η οποία θα έχει στόχο εξωτερίκευση της επιθετικότητας που παραμένει σε λανθάνουσα μορφή. Ακόμα η συνεργασία με την οικογένεια και το σχολείο είναι αναγκαία.

• Τραυλισμός και θεραπεία

Οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι όσο πιο νωρίς γίνεται αντιληπτός ο τραυλισμός και ξεκινά η αντιμετώπισή του, τόσο και πιο γρήγορα θα είναι και τα αποτελέσματα. Η θεραπεία πρέπει να ξεκινάει από την ηλικία των 5-7 ετών, γιατί μετά τα 10 χρόνια η θεραπεία γίνεται πιο δύσκολη.

• Αίτια τραυλισμού

Αν ψάξουμε τα αίτια του τραυλισμού θα διαπιστώσουμε πως είναι πολλά όπως: η κληρονομικότητα, οι διάφορες νευρολογικές διαταραχές ή οι διαταραχές της πλευρίωσης, της χωροχρονικής αντίληψης ή της ομιλίας. Σημαντικό ρόλο παίζει και η στάση των γονιών στις φυσιολογικές δυσκολίες στη ροή του λόγου του μικρού παιδιού, όπου το υπερβολικό άγχος των γονιών να μιλήσει το παιδί τους, επιφέρει στο παιδί αισθήματα φόβου και μπορεί ακόμα να του εγκαταστήσει ένα παροδικό τραυλισμό.

• Τραυλισμός και παιδί

Το παιδί τραυλίζει όταν: απευθύνεται σε πολλά άτομα, σε αγνώστους ή σε επισήμους, όταν είναι εκνευρισμένο, ανήσυχο, πολύ κουρασμένο ή όταν ετοιμάζει εκ των προτέρων αυτό που πρόκειται να πει.

• Αιφνίδιος τραυλισμός

Στην παιδική ηλικία ή στην εφηβεία, μπορεί να παρουσιαστεί τραυλισμός κάποιες φορές αιφνίδια, ύστερα από ένα συναισθηματικό ή ψυχικό σοκ.

• Εξέλιξη τραυλισμού

Ανάμεσα στα 5 με 10 χρόνια ξεκαθαρίζει η εξέλιξη του τραυλισμού, δηλαδή ή παραμένει και είναι μικρού βαθμού στα 2/3 των περιπτώσεων ή στις υπόλοιπες περιπτώσεις εξελίσσεται και αυξάνει σε συχνότητα και ένταση και σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις φτάνει και σε ουσιαστική αλαλία.

• Τραυλισμός και δυσκολία

Το παιδί που τραυλίζει εκφράζει τη δυσκολία του με μορφασμούς στο πρόσωπο, τικ, ή άλλες κινήσεις, καθώς και με συναισθηματικές εκδηλώσεις όπως κοκκίνισμα δυσαρέσκεια κ.λπ. Όλα τα παιδιά όμως δεν τραυλίζουν με τον ίδιο τρόπο, επηρεάζονται από τις συνθήκες του περιβάλλοντος.

• Κλονικός τραυλισμός

Ο κλονικός τραυλισμός έχει σαν χαρακτηριστικό την ακούσια επανάληψη για λιγότερο ή περισσότερο χρόνο φωνημάτων, της πρώτης συλλαβής της λέξης.

• Τονικός τραυλισμός

Ο τονικός τραυλισμός έχει σαν χαρακτηριστικό το μπλοκάρισμα της φωνής και την αδυναμία του παιδιού να προφέρει κάποιον ήχο για κάποιες στιγμές, ο οποίος συνοδεύεται από κινήσεις του προσώπου ή του λαιμού.

• Είδη τραυλισμού

Ο τραυλισμός διακρίνεται σε δύο είδη, τον τονικό τραυλισμό και τον κλονικό τραυλισμό. Υπάρχει διαδοχή μεταξύ των δύο τύπων τραυλισμού, όμως συχνά συνυπάρχουν.

• Ποσοστά τραυλισμού

Ο τραυλισμός εμφανίζεται περίπου στο 1% των παιδιών, κυρίως όμως στα αγόρια. Η αντιστοιχία είναι 3 έως 4 αγόρια προς ένα κορίτσι.

• Τραυλισμός – εμφάνιση του

Ο τραυλισμός εμφανίζεται συνήθως μεταξύ 2-7 ετών, σε μια ηλικία ευαίσθητη, αφού σε αυτή την ηλικία το παιδί αναπτύσσει το λόγο του και ξεκινά τα πρώτα του βήματα σε κέντρο προσχολικής εκπαίδευσης αλλά και τη φοίτηση του στο σχολείο. Η δυσκολία αρχίζει τη στιγμή που η σκέψη μετατρέπεται σε γλώσσα.

• Τραυλισμός

Ο τραυλισμός είναι μια διαταραχή της φυσιολογικής ροής του και του ρυθμού της ομιλίας, που δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία του παιδιού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε

Πρέπει να είστε μέλος για να έχετε την δυνατότητα να σχολιάσετε

Δημιουργήστε λογαριασμό

Εγγραφείτε γρήγορα, εύκολα, και δωρεάν.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό?

Συνδεθείτε τώρα


Σχετικα με το shopforum.gr

Shopforum.gr: Η πρώτη κοινότητα καταναλωτών για ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά τις αγορές καθώς, και την αξιολόγηση των προϊόντων / υπηρεσιών που έχουν αγοράσει ήδη τα μέλη της.

Ακολουθήστε μας

Facebook

Τελευταία tweets

Διαφήμιση

×