Jump to content
eleftheria

Σχολική Αποτυχία

Recommended Posts

Αιτίες:

* Σωματικός παράγοντας: ό,τι σχετίζεται με την υγεία του παιδιού. Ακόμα και αν έχει βάλει σιδεράκια είναι για το παιδί μια αιτία να αλλάξει η επίδοσή του.

* Στέρηση παιχνιδιού και καθαρού αέρα: Είναι νούμερο ένα στην σχολική αποτυχία του παιδιού. Οι λειτουργίες του πέφτουν και τα αισθητήρια όργανά του μειώνουν τις αποδόσεις τους.

* Σημαντικό να ελέγξουμε τα αισθητήρια όργανά του. Αν υπάρχει μυωπία, αν υπάρχει κώφωση κτλ

* 10 ώρες ύπνο τη μέρα.!! Αν είναι λιγότερες τότε πιθανόν να επηρεαστεί η απόδοσή του στο σχολείο.

* Πνευματικός παράγοντας: πολύ πιθανό κάποιες φορές, ο δείκτης νοημοσύνης του παιδιού να μην είναι τόσο υψηλός ώστε να καταφέρει να ανταπεξέλθει στα σχολικά πρότυπα. Δεν είναι παιδιά με νοητική υστέρηση, απλά παιδιά τα οποία, έχουν αργή κατάκτηση των εξελικτικών τους σταδίων( ας τσεκάρουμε το πότε κράτησε το κεφάλι του όρθιο, πότε μίλησε..).

* Ψυχολογικός παράγοντας: Συνήθως δεν υπάρχει κάποια σωματικό ή διανοητικό θέμα, και τα παιδιά αυτά «βαφτίζονται» ως τα παιδιά που σπέρνουν τον πανικό και την αταξία, τα παιδιά που είναι αφηρημένα, τα «αδιόρθωτα» και άλλοι πολλοί χαρακτηρισμοί. Ας δούμε κάποιες κατηγορίες δυσκολιών στο σχολείο.

Διάσπαση προσοχής: σχετικά με αυτή τη δυσκολία έχουν γραφτεί πολλά. Το παιδί αν και θέλει να μάθει, δεν τα καταφέρνει να βρίσκεται σε κατάσταση συγκέντρωσης. Βυθίζεται στις σκέψεις του και επιστρέφει στη σχολική εργασία μετά από λίγο. Η απόδοση μειώνεται όσο δυσκολεύεται να παρακολουθήσει μαθήματα.

Αδιαφορία με βιασύνη ή καθυστέρηση: εδώ μπορεί να καταταχθεί και η υπερκινητικότητα. Το παιδί δεν έχει ενδιαφέρον για το σχολείο και έτσι ή κάνει βιαστικά τα μαθήματά του ή και με καθυστέρηση. Σίγουρα, η προκλητικότητα ή η επιθετικότητα είναι στοιχεία που συνοδεύουν αυτή την περίπτωση. Αυτή η αδιαφορία συνήθως σχετίζεται με προβλήματα στο οικογενειακό περιβάλλον που προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις.

Για παράδειγμα:

* πένθος: τα παιδιά με πένθος μπορεί να είναι χωρίς πατέρα ή χωρίς μητέρα. Βέβαια, μπορεί να τα ακουμπάει ο θάνατος και κάποιου πολύ αγαπητού προσώπου στο ευρύτερο κοινωνικό του σύνολο. Το πένθος είναι μια επίπονη διαδικασία, κυρίως για τα παιδιά καθώς δεν μπορούν να διαχειριστούν καλά ένα τόσο βαρύ συναίσθημα. Ο θάνατος προκαλεί συναισθήματα ανασφάλειας και μοναξιάς. Συνθλίβει το παιδί και κατά συνέπεια οι προσπάθειές του στο σχολείο χαλαρώνουν.

* Παιδιά διαζυγίου: ταπαιδιάχωρισμένωνγονιών είναι άτομα που επίσης νιώθουν μοναξιά και ανασφάλεια. Πολλές φορές και μειονεκτικότητα απέναντι στα παιδιά που δεν έχουν χωρισμένους γονείς.

* Παιδιά που ζουν το 2ο γάμο των γονέων: αν ο γονέας που παντρεύεται είναι η μητέρα είναι πιο ήπια τα πράγματα καθώς, στη μικρή ηλικία το παιδί δεν έχει αποχωριστεί τη μητέρα που είναι ακόμα και το ισχυρό πρόσωπο στη ζωή του. Αν παντρεύεται ο πατέρας είναι πιο δύσκολο να δεχτούν τα παιδιά μια καινούρια μητέρα. Βέβαια, αν είναι μικρά και η νέα γυναίκα δώσει αγάπη και τρυφερότητα σίγουρα θα είναι καλύτερα τα πράγματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν αντίκτυπο στη σχολική επίδοση.

* Παιδιά υιοθεσίας: είναι σημαντικό το αν το παιδί γνωρίζει την προσωπική του ιστορία ή όχι, για να μπορεί να έχει στόχους. Είναι ουσιώδες να ξέρει κάποιος από πού έρχεται για να θέσει στόχους στο πού πηγαίνει.

* Ανέχεια και ανεργία: επίσης σημαντικοί παράγοντες σχολικής αποτυχίας.

* Μοναχοπαίδια: τα μοναχοπαίδια έχουν να αντιμετωπίσουν κινδύνους που δεν έχουν τα υπόλοιπα παιδιά. Έτσι, υπάρχουν οι γονείς που κρέμονται από πάνω τους και τα παραχαϊδεύουν σε σημείο που τα παιδιά αναπτύσσουν ένα υπέρμετρο ΕΓΩ το οποίο στη βάση του δεν είναι σταθερό αλλά απόλυτα εξαρτώμενο από το ΕΓΩ των γονέων.

* Ευκατάστατα και κακομαθημένα: αυτά τα παιδιά είναι που δεν έχουν επίγνωση της πραγματικότητας. Βρίσκονται στην σκέπη των γονέων μέχρι την ατυχή στιγμή που ανακαλύπτουν τι γίνεται γύρω τους. Όταν συντελούνται παράγοντες που βγάζουν από την πλάνη αυτά τα παιδιά το πρώτο που διαταράσσεται είναι βέβαια η απόδοσή τους στο σχολείο. Για αυτό είναι σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν γενικότερα την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση και άλλων τάξεων.

* ¶λλοι παράγοντες όπως η γέννηση ενός καινούριου μέλους στην οικογένεια: στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα παιδιά που έχουν μικρότερη των 6 ετών διαφορά ηλικίας. Επίσης, τα παιδιά που ζουν σε οικογένειες με φασαρία και πολυκοσμία, αυτά που θεωρούνται τα «μεγάλα» μέχρι και από πολύ μικρή ηλικία αλλά και τα παιδιά που έχουν για κάποιους λόγους κενά στη φοίτησή τους αλλά δεν τα κάλυψαν ποτέ, είναι τα παιδιά που ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ στο σχολείο!

Ας βάλουμε στη συζήτηση και μία ακόμα διάσταση. Αυτή της θέσης του ΔΑΣΚΑΛΟΥ. Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε πυκνή επικοινωνία με τον/την δάσκαλο/δασκάλα καθώς είναι τα άτομα που περνούν πολλές ώρες με τα παιδιά μας. ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΧΕΙ ΛΑΘΕΜΕΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ!!!!! Είναι καλό να το συζητήσουμε μαζί του, χωρίς όμως να τον απορρίψουμε μπροστά στο παιδί.

psychfamily.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε

Πρέπει να είστε μέλος για να έχετε την δυνατότητα να σχολιάσετε

Δημιουργήστε λογαριασμό

Εγγραφείτε γρήγορα, εύκολα, και δωρεάν.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό?

Συνδεθείτε τώρα


Σχετικα με το shopforum.gr

Shopforum.gr: Η πρώτη κοινότητα καταναλωτών για ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά τις αγορές καθώς, και την αξιολόγηση των προϊόντων / υπηρεσιών που έχουν αγοράσει ήδη τα μέλη της.

Ακολουθήστε μας

Facebook

Τελευταία tweets

Διαφήμιση

×