Jump to content
pellos-cool

Οδηγούμε την Porsche 911 Turbo

Recommended Posts

07-12-09_311960_31.jpg

Η νέα 911 Turbo είναι τόσο καλή, που θα μπορούσα να τελειώσω σ' αυτό το σημείο την περιγραφή της, λέγοντας ότι είναι απλώς κορυφαία, και να πάω σπίτι μου. Δεν έχεις να σημειώσεις κάτι αρνητικό, πέρα απ' το πολύ βαρύ, αλλά πάντα εξαιρετικά ακριβές, τιμόνι. Γι' αυτό θα σταθώ στο πώς οι άνθρωποι της Porsche κατάφεραν για άλλη μία φορά να φτιάξουν ένα ζηλευτό και τεχνολογικά άρτιο σύνολο. Ξέρετε, κάθε φορά που έχω την τύχη και την ευκαιρία να οδηγήσω μια 911, αναρωτιέμαι πόσο μπορεί να εξελιχτεί ακόμη αυτή η δύστροπη μηχανολογική διάταξη με τον κινητήρα «εξωλέμβιο», όπως το αποκαλεί ένας φίλος, και το μεταξόνιο ενός Aygo! Και κάθε φορά λαμβάνω την ίδια απάντηση: πολύ!

Επίδειξη τεχνολογίας

Καρδιά μιας 911 είναι πάντα ο κινητήρας και γι' αυτό οι μηχανικοί της Porsche τον χειρίζονται με ιδιαίτερη προσοχή. Για τον κινητήρα της νέας 911 Turbo πήγαν ένα βήμα παραπέρα, αφού, πέρα από την αύξηση της χωρητικότητας απ' τα 3,6 στα 3,8 λίτρα, επανασχεδίασαν όλα τα «σώψυχά» του. Ετσι, χάρη στον άμεσο ψεκασμό, μια νέα πολλαπλή εισαγωγής και τις δύο τουρμπίνες μεταβαλλόμενης γεωμετρίας, κατόρθωσαν όχι μόνο να ανεβάσουν την ιπποδύναμη κατά 20 ίππους και τη ροπή κατά 3 kgm, αλλά και να μειώσουν την κατανάλωση κατά 16% σε σχέση με την προηγούμενη Turbo (στα μοντέλα με το έξτρα πακέτο Sport Chrono, όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί Sport Plus, υπάρχει λειτουργία overboost που εκτινάσσει τη ροπή για 10» απ' τα 66,2 στα 71,3 kgm από τις 2.100 - 4.000 στροφές)! Ταυτόχρονα, με επεμβάσεις όπως η ειδική θερμική επεξεργασία του μπλοκ και η μείωση των αντλιών λαδιού από 9 σε 7, ελάττωσαν το συνολικό βάρος του κινητήρα κατά 16 ολόκληρα κιλά!

Κέρδος άλλων περίπου δέκα κιλών θα έχουν όσοι επιλέξουν την 911 Turbo με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων PDK. Το νέο κιβώτιο, πέρα απ' το ότι είναι ταχύτερο από το Τiptronic, συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι -και όχι με τους διακόπτες που είδαμε στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις- καθώς και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τέλος, ως έξτρα στη νέα 911 Turbo διατίθεται το σύστημα PTV (Porsche Torque Vectoring). Το PTV αποτελείται από ένα μηχανικό διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο φρενάρει τον εσωτερικό τροχό σε μια στροφή, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία του αυτοκινήτου και μειώνοντας την υποστροφή. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη;

Εκτόξευση

Στα μοντέλα με το πακέτο Sport Chrono, τα νέα σχεδίασης τιμόνια εφοδιάζονται και με ενσωματωμένες οθόνες ενδείξεων πάνω στις ακτίνες. Σε αυτές τις οθόνες βλέπετε π.χ. αν έχετε επιλέξει το Sport Plus ή το Launch Control. Καλό, ε;

Είναι η πρώτη φορά που ως συνοδηγός σε επιβατικό αυτοκίνητο δεν μπορώ να συγκρατήσω το κεφάλι μου σε επιτάχυνση. Η Porsche δίνει 3.7» στα 0-100 χλμ./ώρα για τη χειροκίνητη έκδοση και 3.6» για την αυτόματη με το PDK, έχοντας ενεργοποιημένο το σύστημα εκκίνησης launch control. Οι αντίστοιχοι χρόνοι για τις εκδόσεις με το πακέτο Sport Chrono είναι 3.6» και 3.4» αντίστοιχα! Στην πίστα του Estoril με το τραχύ οδόστρωμα, οι άνθρωποι της Porsche μάς είπαν ότι είδαν 3.09» για την έκδοση με το PDK και το Sport Chrono! Τρία κόμμα μηδέν εννέα! Ξέρετε τι θα πει αυτός ο χρόνος; Λίγο πιο αργά από μια F1 ή ένα WRC και το ίδιο γρήγορα με ένα χιλιάρι superbike! Αυτό σημαίνει πως το 3.4» που δίνει η Porsche για το δρόμο είναι καθ' όλα ρεαλιστικό. Και μάλιστα δεν χρειάζεται να είναι κανείς Ρερλ ή Λάουντα για να το πετύχει. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να επιλέξει το Sport Plus, να βάλει το αυτόματο κιβώτιο στο D, να πατήσει με το αριστερό πόδι το φρένο και με το δεξί το γκάζι και μετά να σανιδώσει.

Η 911 Turbo, όμως, δεν είναι μόνο ένα ντράγκστερ για τις ευθείες. Στρίβει κιόλας. Μη φανταστείτε βέβαια ότι όπως έρχεσαι από τα 200 χλμ./ώρα (το ακόμη πιο ανατριχιαστικό ίσως νούμερο στην Turbo είναι το 0-200 σε 11.3"), στρίβεις με το ένα χέρι. Θέλει αρετή και τόλμη η 911 Turbo. Ως γνήσιο supercar είναι απαιτητική και καπριτσιόζα στην οδήγησή της. Είναι όμως τόσο καλά στημένη, η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά συνεργάζονται τόσο αρμονικά μεταξύ τους, που σε κάνει κοινώς μάγκα. Και τα φρένα, αχ αυτά τα φρένα... Αν κάνετε την κίνηση να την παραγγείλετε με τους έξτρα κεραμικούς δίσκους (είναι και 18 κιλά ελαφρύτεροι από τους ατσάλινους) των 380 χιλιοστών μπροστά με τις εξαπίστονες δαγκάνες, καλό θα είναι να έχετε άδειο στομάχι πριν την οδηγήσετε. Λαγνεία, απληστία, λαιμαργία, αλαζονεία, οργή, ζήλια, όλα μπορεί να τα νιώσεις πίσω απ' το τιμόνι της νέας 911 Turbo. Μόνο οκνηρία δεν γίνεται να νιώσεις. Την 911 Turbo δεν θα βαρεθείς να την οδηγείς ποτέ.

Με μια ματιά

• Εβδομη γενιά 911 Turbo

• Ισχυρότερη, ελαφρύτερη, οικονομικότερη

• Ελάχιστες αισθητικές αλλαγές

• Με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK και paddles στο τιμόνι

• Λίγο ακριβότερη από την τελευταία γενιά Turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε

Πρέπει να είστε μέλος για να έχετε την δυνατότητα να σχολιάσετε

Δημιουργήστε λογαριασμό

Εγγραφείτε γρήγορα, εύκολα, και δωρεάν.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό?

Συνδεθείτε τώρα


Σχετικα με το shopforum.gr

Shopforum.gr: Η πρώτη κοινότητα καταναλωτών για ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά τις αγορές καθώς, και την αξιολόγηση των προϊόντων / υπηρεσιών που έχουν αγοράσει ήδη τα μέλη της.

Ακολουθήστε μας

Facebook

Τελευταία tweets

Διαφήμιση

×