Jump to content
Petros

Υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης: Πληρώσαμε 73 εκατομμύρια ευρώ για μια μακέτα

Recommended Posts

SHRAGGA_532_355.JPG

Ολημερίς το χτίζανε το βράδυ γκρεμιζόταν...Γεφύρι της ¶ρτας έγινε ένα ακόμη έργο, αυτό της υποθαλάσσια σήραγγας Θεσσαλονίκης. Δεν είναι το μόνο αλλά σίγουρα είναι ενδεικτικό της ανοργανωσιάς, της γραφειοκρατίας και της αντίληψης του ελληνικού Δημοσίου για την περιβότητη ανάπτυξη. Το ακόμη χειρότερο είναι πως το μάρμαρο για τα έργα φαντάσματα καλούνται να πληρώσουν οι έλληνες πολίτες.

ΠΩΣ "ΒΟΥΛΙΑΞΕ" ΤΟ ΕΡΓΟ

Εχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που ο αρχιτέκτονας του ΑΠΘ Γιώργος Κύρου εμπνεύστηκε και σχεδίασε το έργο της παρακαμπτήριας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης με υποθαλάσσια σήραγγα στο πλαίσιο της επιχείρησης πολεοδομικής ανασυγκρότησης, που είχε οργανώσει ο αείμνηστος οραματιστής Αντώνης Τρίτσης.

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη του έργου παρουσιάστηκε το 1992 ενώ το Μάρτιο του 2002 έγινε από το ΥΠΕΧΩΔΕ επίσημη παρουσίαση του έργου στους φορείς της Θεσσαλονίκης και στα ΜΜΕ. Η σήραγγα μήκους 6,5 χιλιομέτρων θα συνέδεε υποθαλάσσια τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των λεωφόρων που την διασχίζουν, όπως η Εγνατία και η Τσιμισκή.

Στις 31 Οκτωβρίου 2006 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ και της αναδόχου εταιρείας δηλαδή της κοινοπραξίας "Θερμαϊκή Οδός". Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιανουάριο του 2007 και τον Μάρτιο του ίδιου έτους επρόκειτο να αρχίσει το έργο, με προϋπολογισμό 472 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση 48 μήνες μετά την έναρξή του ενώ η σύμβαση παραχώρησης του έργου ειχε διάρκεια 30 ετών.

ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΙΤΑΚΗΣ

Θύελλα αντιδράσεων για το έργο άρχισε να εκδηλώνονται από το 2003. Μάλιστα συγκροτήθηκε κίνηση πολιτών με την επωνυμία "Πολίτες κατά της υποθαλάσσιας", η οποία ζήτησε την ακύρωση του έργου. Μαζί με τους πολιτες στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο καθηγητής της Νομικής Σχολής ΑΠΘ και σημερινός υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αντώνης Μανιτάκης.

Ο κύριος Μανιτάκης ζητούσε να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού με την οποία εγκρίθηκε η μελέτη κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας, καθώς προβλεπόταν η κατεδάφιση τριών κτιρίων τα οποία έχουν χαρακτηριστεί από το 1994 ως διατηρητέα.Μετά την προσφυγή του Α.Μανιτάκη τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να αλλάξουν τη χάραξη της διαδρομής της σήραγγας και ανακάλεσε τις κατεδαφίσεις των κτιρίων.

Ωστόσο αυτές οι καθυστερήσεις τίναξαν το έργο στον αέρα. Οι τράπεζες που χρηματοδοτούσαν την κατασκευή της σήραγγας άρχισαν να αντιδρούν με αποτέλεσμα να καταγγελθεί η σύμβαση και το έργο να ακυρωθεί.

ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ 73 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΑΚΕΤΑ

Το Δημόσιο φυσικά έπρεπε να αποζημιώσει την κατασκευάστρια εταιρεία για τα έξοδα που είχε ήδη κάνει. Μετα απο πολλές δικαστικές διαμάχες αποφασίστηκε πως το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή όλοι εμείς, έπρεπε να καταβάλλει στην εταιρεία αποζημίωση 73 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά. Το Δημόσιο προτεινε στην κοινοπραξία να αποζημιωθεί με ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου κάτι που η εταιρεία δε δέχτηκε.

SHRAGGA_532_355.JPG.c14e8198bad40074f21d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε

Πρέπει να είστε μέλος για να έχετε την δυνατότητα να σχολιάσετε

Δημιουργήστε λογαριασμό

Εγγραφείτε γρήγορα, εύκολα, και δωρεάν.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό?

Συνδεθείτε τώρα


Σχετικα με το shopforum.gr

Shopforum.gr: Η πρώτη κοινότητα καταναλωτών για ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά τις αγορές καθώς, και την αξιολόγηση των προϊόντων / υπηρεσιών που έχουν αγοράσει ήδη τα μέλη της.

Ακολουθήστε μας

Facebook

Τελευταία tweets

Διαφήμιση

×